Cat de greu (sau de simplu) e sa-ti pui pe picioare o afacere online de unul singur?

realizare-magazin-onlineCa orice tip care se pricepe cat de cat la tehnologie si intelege cu ce se mananca Internetul, am incercat si eu marea cu degetul si am vrut sa-mi fac propria afacere. Ideea o aveam de mult, un magazin online cu diverse produse personalizate, lucrusoare handmade, totul creat pe baza ideilor clientilor. Practic se lasa o comanda si eu, impreuna cu cativa colegi, ne chinuiam sa o implementam cat mai creativ, sa personalizam tot ce ni se cerea, sa facem chiar si obiecte de decoratiuni interioare.

La inceput, pana sa ne dam seama cum merg lucrurile ne-am tot sucit, ne-am invartit si pana la urma, intr-o zi, unul din prieteni a spus „Hai, ma, s-o facem si pe asta!”. Si-am facut-o. Primul pas a fost sa gasim un concept unic pentru site, un hosting si ceva layout-uri pentru un design cat mai atractiv. Stiam ca pentru o realizare magazin online iti trebuie ceva timp asa ca nu ne-am grabit. Norocul nostru a fost ca unul dintre prietenii din gasca din spatele viitorului site se pricepea putin la design web si am inceput sa creionam cam cum vrem sa ne arate magazinul online. Dupa ce am facut „macheta” si am gasit si un hosting mai de calitate si nu prea scump, am inceput sa testam site-ul in toate felurile. Layout-ul l-am facut destul de usor responsive cu ajutorul unor unelte online pentru realizare magazin online pe cont propriu, asa ca acum puteam sa testam pe trei dispozitive cum se vede site-ul-tableta, telefon, pc. Urmatorul pas a fost si cel mai greu, definirea unei structuri intuitive si user-friendly pentru site. Aici ne-am batut capul zile intregi, fiecare cu cate o viziune, fiecare cu structura lui, la final le-am combinat si a aparut si arhitectura site-ului, cu toate cate sunt in ea.

Cand site-ul era online si aveam si meniuri, breadcrumbs la navigare si paginile web se incarcau decent nu ne-a mai ramas decat sa realizam prezentarea si optimizarea SEO. Pentru optimizare SEO, care e foarte greu de facut la modul profesional am apelat la o firma specializata, care ne-a furnizat toate resursele de care aveam nevoie, am comandat si un studiu de piata si al concurentei, am batut palma si pentru monitorizarea traficului si imbunatatirea lui prin campanii de marketing targetat.

Pentru prezentare, pentru ca nici ea nu e prea usoara, am discutat cu o alta firma specializata in copywriting, ca sa fie toate lucrurile la locul lor si facute de oameni care au experienta imensa in asa ceva. Si a venit si ziua in care site-ul era online, prezentare facuta, optimizarea gata, toate detaliile erau testate si verificate. Ce ramane de facut cand ai site-ul, exact, promovarea. Aici ne-a sarit in ajutor aceeasi firma care ne-a sprijinit si cu optimizarea SEO, pentru ca avea si servicii de promovare foarte eficiente. In doar o luna deja aveam cativa clienti si cateva idei e implementat. Dupa opt luni, traficul crescuse semnificativ, aveam si pagina de Facebook cu destui fani si discutam deja despre o dezvoltare a proiectului. Dupa doi ani, echipa noastra s-a marit, am cumparat hosting mai bun, ne-am mutat pe domeniu .ro cu servicii premium, site-ul era deja cunoscut, aveam vizibilitate foarte buna, comenzile erau suficiente cat sa aiba ce face fiecare membru al echipei noastre…

FacebookTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *