De ce are PR-ul are o conotatie negativa

prEu sunt specialist in Relatii Publice, mi-am dat seama de faptul ca PR-ul are o conotatie negativa pentru majoritatea oamenilor, deoarece ei vad asta drept o industrie care prezinta totul roz, care distorsioneaza realitatea, prin urmare ii minte. Nu pot sa neg faptul ca industria PR-ului a avut si momente sumbre, in care a infrumusetat mult prea mult realitatea, insa, conceptul in sine este perceput in mod eronat de catre oameni.

De ce avem nevoie de Relatii Publice? Sa presupunem ca-ti deschizi o afacere (magazin, cafenea, orice) sau ca ai o afacere, insa ceva nu merge, sa presupunem ca ai un eveniment important, ca vrei sa incepi o campanie, ca reprezinti o institutie sau o persoana publica, ca comunicarea dintre personalul tau nu este tocmai una satisfacatoare, ca vrei sa-ti cresti vizibilitatea si notorietatea, atunci ai nevoie de Relatii Publice.
Intr-un secol in care este o atat de mare varietate de alegere de produse, petrecere a timpului liber, servicii, distractii etc. producatorii au nevoie sa se diferentieze, unii numesc asta marketing, eu zic ca este mai mult decat atat, este, de fapt, Relatii Publice. PR-ul, marketing-ul si publicitatea sunt de fapt trei concepte care fuzioneaza in spatiul comunicarii publice.

Unii consumatori cred ca PR-ul este ceva rau, insa intrebarea mea ar fi : Cum ai putea sa cunosti despre un anumit restaurant, eveniment, om, serviciu, daca nu ar fi PR-ul ? Principul de baza a Relatiilor Publice este ca dezvolta o imagine pe baza unor premise autentice si veridice, un altfel de PR nu are sens, deoarece intreaga constructie se va darima la un moment dat daca nu este construita pe adevar.
Este deoebit de important pentru antreprenori sa-si dea seama de rolul vital al PR-ului intr-o afacere, deoarece lipsa vizibilitatii inseamna ca, practic, o afacere nu exista. Prin extinderea mijloacelor de comunicare, prin facilitatile oferite de mediul online, PR-ul a devenit astazi accesibil, practic, pentru oricine.

FacebookTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *