Reguli alimentare pentru o dieta echilibrata

Mar 10

dieta-echilibrataPrinteaza aceste reguli alimentare si lipeste-le, la vedere ca sa le poti vedea mereu deoarece ele te vor ajuta sa transformi principiile alimentare corecte, intr-un gest reflex. si ii vor ajuta si pe cei din jur sa le invete iar daca ai copii ele sunt cu atat mai importante. iata cu ce incepem:
in primul rand proteinele nu se amesteca niciodata cu carbohidratii. Adica ouale, carnea si branza, nu se amesteca niciodata cu cartofi, paste, orez si paine.

Apoi trebuie sa stiti ca proteinele se amesteca doar cu legumele si zarzavaturile sau se consuma simple, deci carnea, pestele, branza si ouale se pot combina cu legume si zarvaturi, preparate la gratar, la cuptor sau fierte.
Legumele si zarzavaturile pot fi asociate cu proteine, glucide, lipide adica proteinele animale provin din carne, peste, oua, lapte, brinza si altele iar proteine vegetale provin din soia, migdale, alune, cereale integrale, etc.- glucidele care sunt BUNE pentru organism provin din cereale integrale, faina si orezul integrale, linte.- glucidele care sunt RELE pentru organism provin din faina alba, orezul alb, produse rafinate, cartof, porumb – lipidele de origine animala provin din carne, peste, unt, branza, smantana.- lipidele de origine vegetala provin din ulei de arahide, ulei de rapita, margarina si altele.

Nu transforma intr-un obicei zilnic painea amestecata cu unt, margarina, miere, gem, branza si altele de genul.
Fructele se consuma exclusiv pe stomacul gol. Adica le poti manca dimineata sau la cateva ore dupa ce ai avut o masa principala, neamestecate cu alte alimente. Astfel ca fructele, servite ca desert, reprezinta o mare capcana. Niciodata fructele nu trebuie consumate imediat dupa masa, ca desert, deoarece acest lucru este o adevarata capcana. iata cateva exemple de fructe bune: pepenele rosu este cel care se digera cel mai repede, dar nu trebuie amestecat cu alte fructe. Citricele nu se consuma seara niciodata pentru ca vitamina C poate determina o stare de insomnie. Tineti minte si ca fructele trebuie consumate cu coaja. Coaja limiteaza puterea lor glicemica si este bogata in vitamine. Niciodata nu se consuma pepene galben inaintea meselor. Pepenele galben capteaza lipidele. Cel mai indicat fruct, intr-o cura de slabire, este ananasul crud. Fresh-urile de fructe trebuie consumate in cantitati limitate.

Tineti minte ca cele cinci mese zilnice nu trebuie sa fie trei. Adica micul dejun, gustarea, pranzul, gustarea si cina nu trebuie sa lipseasca din viata noastra. Ele sunt obligatorii pentru o dieta sanatoasa. intre aceste cinci mese nu se consuma nimic altceva intre cele cinci mese trebuie sa existe neaparat cate trei ore de pauza.
Nu uitati ca cel putin de doua ori pe saptamana trebuie sa consumati carne de peste.

FacebookTwitterGoogle+

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *