TIPURI DE CARBOHIDRATI

Majoritatea carbohidratilor sunt produsi in mod natural in hrana de origine vegetala, asa cum sunt cerealele. Dar producatorii de alimente adauga alte tipuri de carbohidrati in alimentele procesate, si-anume amidonul si zaharuri. De aceea, trebuie sa fim foarte atenti sa includem in alimentatia noastra doar sursele naturale de carbohidrati, cum ar fi: fructele, legumele, laptele, nucile, cerealele, semintele, leguminoasele.

Asadar, exista trei tipuri principale de carbohidrati: zaharul, amidonul si fibrele. Zaharul este forma cea mai simpla a carbohidratilor, ce se poate forma natural in unele alimente, precum: fructe, legume, lactate. In aceasta categorie intra si zaharurile, sub forma de fructoza, zaharul de masa si zaharul din lapte, sub denumirea de lactoza. Amidonul este un tip de carbohidrat complex, avand in vedere ca este constituit din mai multe unitati de zahar legate intre ele. Amidonul este produs natural in legume, grane, fasole si mazare atunci cand sunt gatite. Fibrele sunt considerate tot carbohidrati complexi,  care sunt ajutor de nadejde in desfasurarea proceselor digestive. Fara acestea, digestia ar fi incetinita si ar avea de suferit.

Concluzia este ca acesti carbohidrati sanatosi sunt metabolizati mai lent, in acest fel ei contribuie la emanarea energiei timp indelungat in intregul corp, iar in acelasi timp mentin sub control senzatia de foame pentru mai mult timp.

Se recomanda consumul de alimente cu indice glicemic scazut cum ar fi: cerealele integrale, leguminoasele, fructele, lactate degresate sau porumbul. De asemenea, trebuie sa evitati hrana cu indice glicemic ridicat ca: produse procesate de patiserie, dulciuri sau grasimi.

FacebookTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *